ဓမၼမိတၱအေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ … ယေန႔ သာသနာေတာ္ႏွစ္ (၂၅၅၂)ခုႏွစ္၊ ေကာဇာ သကၠရာဇ္ (၁၃၇၀)ခုႏွစ္၊ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔၊ ၁၂.၁၁.၂၀၀၈ (ဗုဒၶဟူး)၊ “သာမညဖလ အခါေတာ္ေန႔” ျဖစ္ပါတယ္။
သာမညဖလ အခါေတာ္ေန႔ တရားေတာ္ကို www.shwepyithu.blogspot.com တြင္ နာၾကား ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းပါရေစ။
“ကာေလန ဓမၼႆ၀နံ ဧတံ မဂၤလ မုတၱမံ” သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ အခါမွာ သူေတာ္ေကာင္း တုိ႔၏ တရားေတာ္ကို နာၾကားျခင္းသည္ ေကာင္းျမတ္ေသာ မဂၤလာတရားျဖစ္ေၾကာင္း ဘုရားရွင္က မဂၤလသုတ္မွာ ေဟာၾကားထားပါတယ္။ တရားနာၾကားတဲ့ အခါမွာလည္း ပုဂၢိဳလ္မေရြး၊
ဂိုဏ္းမေရြးပဲ တရားေတာ္ကို နားၾကားသင့္ပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတြကို နာၾကားရာမွာ ေဟာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ အဆင့္အတန္းကို ေရြးခ်ယ္ေနဖုိ႔ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ “ခုဇၨဳတၱရာ” ကၽြန္မႀကီးရဲ႕ ေဟာေျပာခ်က္ကုိ သခင္မ “သာမာ၀ိတီ” နဲ႔ ရံေရႊေတာ္ေတြ ရိုေသ၊ ေလးစားမႈ အျပည့္နဲ႔ နာယူၾကတဲ့ အေၾကာင္းေတြကုိ အားလံုး သိရွိၿပီး ျဖစ္မွာပါ။ အခ်ိဳ႕က်ေတာ့လဲ တရားနာဖုိ႔ မလိုပါဘူး။ တရားဆုိတာ ရင္ထဲရွိရင္ ၿပီးေရာလို႔ ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ တရားအလုပ္ဆုိတာ တရားမရွိေသးလို႔ လုပ္ေနၾကတာ၊ တရားရွိၿပီးသား လူက လုပ္စရာ မလိုဘူး လို႔လဲ ေျပာၾကပါတယ္။ ဒါေတြက ပညာမရွိလို႔ ေျပာထြက္ၾကတာပါ။ အင္မတန္ မွားယြင္းပါတယ္။ တရားနာျခင္းေၾကာင့္ လက္ေတြ႕မွာပဲ အက်ိဳးေက်းဇူး ေတြရရွိပါတယ္။
(၁) အသုတံ သုဏာတိ = မၾကားဘူးတဲ့ စကားကို ၾကားရျခင္း။
(၂) သုတံ ပရိေယာဒါေပတိ = ၾကားဖူးတဲ့ စကားကုိလဲ ထပ္မံၾကား၍ ရွင္းလင္းစြာသိရျခင္း။
(၃) ကခၤ ံ၀ိဟနတိ = ယံုမွားသံသယကို ပယ္ေဖ်ာက္ႏိုင္ျခင္း။
(၄) ဒိ႒ိ ံဥဇံု ကေရာတိ = အယူေျဖာင့္မွန္ေအာင္ ျပဳျပင္ႏိုင္ျခင္း။
(၅) စိတၱံသီဒတိ = စိတ္ႏွလံုးၾကည္ျခင္း။
“သစ္ဆန္းၾကားနာ၊ စင္ၾကယ္စြာသား၊ ယံုမွားပယ္တက္၊ ေျဖာင့္မတ္ယူျမင္၊
စိတ္ၾကင္လင္ရိုး၊ ဤငါးမ်ိဳးသည္ တရားနာရာ အက်ိဳးတည္း။”
(ဓမၼေစတီဆရာေတာ္ အရွင္ေကာသလႅ )
နံပါတ္(၃) နဲ႔ နံပါတ္(၄)တုိ႔မွာ ျပဆုိထားတဲ့ စကားဟာ “ဒိ႒ိ” ႏွင့္ “၀ိစိကိစၧာ” ကို တရားနာျခင္း ျဖင့္ ေရွဦးစြာ အၾကမ္းပယ္ခြာ ႏုိင္တယ္ဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳးႏွင့္ အဓိပၸါယ္တူပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရာႀကီးက “ဒိ႒ိ” ႏွင့္ “၀ိစိကိစၧာ”ကို တရားနာျခင္း၊ တရားေဆြးေႏြးျခင္း ဆုိတဲ့ “သိမႈ” ျဖင့္ ေရွးဦးစြာ ခြာထားရမယ္။ ဒုတိယအဆင့္ကေတာ့ “က်င့္မႈ” ျဖင့္ ခြာရမယ္။ တတိယအဆင့္ကေတာ့ မဂ္ဉာဏ္ဆုိတဲ့ “ပယ္မႈ” ျဖင့္ ခြာရမယ္လို႔ ေဟာၾကား သတိေပးေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္။
နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားကို ျမတ္စြာဘုရားေလာင္းႏွင့္ ပေစၥကဗုဒၶါ အေလာင္းတုိ႔မွ တပါး၊ အျခားေသာ အဂၢသာ၀ကအေလာင္း၊ မဟာသာ၀ကအေလာင္း ေတြဟာ တရားနာမႈႏွင့္ ကင္းၿပီး မဂ္ဉာဏ္၊ ဖုိလ္ဉာဏ္ကို မရႏိုင္ၾကပါ။
တရားနာေပမဲ့ တရားမရႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္း ငါးပါးရွိပါတယ္။
(၁) တရားေတာ္ကို မထီမဲ့ျမင္ျပဳျခင္း။
(၂) တရားေဟာ ပုဂၢိဳလ္အား မထီမဲ့ျမင္ျပဳျခင္း။
(၃) မိမိကိုယ္ကိုမိမိ မထီမဲ့ျမင္ျပဳျခင္း။ (ငါက ႏုပါေသးတယ္။ ငယ္ပါေသးတယ္။ စာလည္း ေကာင္းေကာင္းမတတ္၊ အိမ္ယာေထာင္တဲ့ လူ႔ေဘာင္ကိုလဲ မစြန္႔ႏိုင္… စသျဖင့္ မထီမဲ့ျပဳျခင္း ျဖစ္ပါတယ္)။
(၄) ပ်ံ႕လြင့္တဲ့ စိတ္၊ မတည္ၾကည္တဲ့ စိတ္ျဖင့္ တရားေတာ္ကို နာျခင္း။
(၅) မသင့္မတင့္တဲ့ အေၾကာင္းျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းျခင္း။
အထက္ပါ ၅ ခ်က္ႏွင့္ တရားမနာမိၾကဖုိ႔ သတိေပးပါရေစ။ အထူးသတိေပးလိုသည္မွာ- တရားနာၾကားရံုႏွင့္ တရားမရႏိုင္ပါ။ တရားနာၾကားလို႔ ရရွိလိုက္တဲ့၊ သိလိုက္တဲ့ အသိေပၚမွာ လက္ေတြ႔က်င့္သံုး မွသာလွ်င္ မဂ္တရား၊ ဖုိလ္တရား ရႏုိင္မွာပါ။ ဘုရားရွင္က ကုိယ့္ေဘးနား မွာ ရွိေနေပေစ မိမိကိုယ္တိုင္ က်င့္ၾကံအားထုတ္မႈ မရွိသ၍ တရားမရႏိုင္ပါဘူး။
ထုိ႔ေၾကာင့္ တရားမွန္ကို ရွာေဖြျခင္း၊ တရားနာျခင္း၊ သူေတာ္ေကာင္းထံ ဆည္းကပ္ျခင္း၊ ေဆြးေႏြးျခင္း၊ တရားေတာ္ကို လက္ေတြ႕က်င့္ၾကံ အားထုတ္ျခင္း ျပဳလုပ္ၾကပါရန္ တိုက္းတြန္းအပ္ပါတယ္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
တရားေတာ္ကိုဘယ္လိုနာသင့္တယ္ဆုိတာ
မွတ္သားသြားပါတယ္.. တရားနာျခင္းေၾကာင့္
ရရွိလာမယ့္ အက်ိဳးတရား
(၁) အသုတံ သုဏာတိ = မၾကားဘူးတဲ့ စကားကို ၾကားရျခင္း။
(၂) သုတံ ပရိေယာဒါေပတိ = ၾကားဖူးတဲ့ စကားကုိလဲ ထပ္မံၾကား၍ ရွင္းလင္းစြာသိရျခင္း။
(၃) ကခၤ ံ၀ိဟနတိ = ယံုမွားသံသယကို ပယ္ေဖ်ာက္ႏိုင္ျခင္း။
(၄) ဒိ႒ိ ံဥဇံု ကေရာတိ = အယူေျဖာင့္မွန္ေအာင္ ျပဳျပင္ႏိုင္ျခင္း။
(၅) စိတၱံသီဒတိ = စိတ္ႏွလံုးၾကည္ျခင္း။
“သစ္ဆန္းၾကားနာ၊ စင္ၾကယ္စြာသား၊ ယံုမွားပယ္တက္၊ ေျဖာင့္မတ္ယူျမင္၊
စိတ္ၾကင္လင္ရိုး၊ ဤငါးမ်ိဳးသည္ တရားနာရာ အက်ိဳးတည္း။”
(ဓမၼေစတီဆရာေတာ္ အရွင္ေကာသလႅ )
ေလးကိုလည္းမွတ္သားသြားပါတယ္.. ေက်းဇူးပါ..
မသိတာေတြ ျဖန္႔ေ၀ေပးတဲ့အတြက္..
:) :)
Post a Comment