ေဒ၀ဒတ္ ဘုရားရွိခိုး

ဣေမဟိ အ႒ီဟိ တမဂၢပုဂၢလံ၊
ေဒ၀ါတိ ေဒ၀ံ နရဒမၼ သာရထႎ ။
သမႏၲ စကၡံဳ သတပုည လကၡဏံ၊
၀ါေတဟိ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂေတာသၼိ။
အဂၢပုဂၢလံ - ကမာၻအလံုးတြင္ အသာဆံုးပုဂၢိဳလ္တည္း ျဖစ္ေတာ္မူေပထေသာ။ ေဒ၀ါတိေဒ၀ံ - နတ္အေပါင္းတို႔၏ ဦးေခါင္းညြတ္လွ်ိဳး ခုိကုိးရာအစစ္ နတ္မင္းလင္းျဖစ္ေတာ္မူေပထေသာ။ နရဒမၼသာရထႎ - ဆံုးမရန္ႀကံဳ မ်ားဗိုလ္ပံုကုိ စံုလင္စြာ သင္ေပးလ်က္ ယဥ္ေက်းေအာင္ဆံုးမေတာ္မူေပထေသာ ။ သမႏၲစကၡံဳ - ၾကြင္းမဲ့ဥႆံု အလံုးစံုကုိ အကုန္သိျမင္ သဗၺညဳဥာဏ္ရွင္လည္း ျဖစ္ေတာ္မူေပထေသာ ။ သတပုညလကၡဏံ - ရာေပါင္းမ်ားစြာ ဘုန္းသမာၻေၾကာင့္ ေကာင္းစြာျမင့္ၾကြယ္ တင့္တယ္ေသာ လကၡဏာလည္း ရွိေပထေသာ။ တံဗုဒၶံ - တု၍မႏိုင္ ၿပိဳင္၍မရ ကမာၻ႕ထိပ္ေခါင္ ထိုေနာင္ေတာ္ ျမတ္ဘုရားကုိ ။ ဣေမဟိ အ႒ီဟိ - အသားေတြေပ်ာက္ အေရေျခာက္သျဖင့္ မ်က္ေမွာက္ထင္စြာ ဤသံုးရာေသာ အ႐ိုးတို႔ျဖင့္ လည္းေကာင္း။ ဣေမဟိ ပါေဏဟိ - မၿငိမ္လွဳပ္လွက္ ခ်ဳပ္ပ်က္ခါနီးျဖစ္ေသာ ဤအသက္တို႔ျဖင့္လည္းေကာင္း ။ သရဏံ - ဦးတင္က်န ဖူးခ်င္လွလည္း မရေတာ့ပါ ။ ကုိးကြယ္ရာဟူ၍ သာလွ်င္ ။ ဂေတာသၼိ - အျပစ္ရွိသမွ် သတိရသျဖင့္ အာမ၀ႏၲံ အကုန္ခံ၍ အတန္တန္ဆည္းကပ္ပါသည္ ဘုရား။ နတ္တကာတို႔ထက္ ျမတ္ေတာ္မူထေသာ၊ လူ-နတ္-ျဗဟၼာ သတၱ၀ါအေပါင္းကုိ ယဥ္ေက်းေအာင္ ဆံုးမေတာ္မူတတ္ေသာ၊ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ၊ အရာမကေသာ ကုသိုလ္ေတာ္တို႔ေၾကာင့္ ဘုန္းလကၡဏာႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူထေသာ၊ ေလာကတြင္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္ေတာ္မူေသာ ထုိျမတ္စြာဘုရားကုိ အကြ်ႏု္ပ္သည္ ဤအရိုးတို႔ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ဤက်န္ရွိေနေသးေသာ အသက္တို႔ျဖင့္လည္းေကာင္း ကုိးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏။

မွတ္သားရန္။ ။ေျမျမိဳေနေသာကာလတြင္ ေဒ၀ဒတ္ က ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးအားေနာက္ဆံုး ရွိခိုးရြတ္ဆိုခဲ့ေသာ ဘုရားရွိခိုးျဖစ္ပါတယ္။ ေဒ၀ဒတ္က ဤသို႔ ရွိခိုးခဲ့ေသာကုသိုလ္ေၾကာင့္ ေနာင္ကာလတြင္ ပေစၥကဗုဒၶ အျဖစ္ပြင့္မည္ျဖစ္ပါသည္။


ဗုဒၶဂုဏ္ေတာ္ ဘုရားရွိခိုး

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ဆရာေတာ္ ဦးေကာသလႅ(ဓမၼေစတီ)၏

ဗုဒၶဂုဏ္ေတာ္ ဘုရားရွိခိုး



“နေမာ ၀ိဘဇၨ၀ါဒိေနာ မဟာကာရုဏိကႆ”


မဟာကာရုဏိကႆ- ၾကီးက်ယ္မ်ားျပား ကရုဏာတရားကို၊ ေ၀ေနယ်သတၱ၀ါတို႔အေပၚ၌ ထားေတာ္မူေပထေသာ၊ မဟာကာ ရုဏိကႆ- ေအာက္သံသရာသကၠာယ၊ အထက္္သံသရာသကၠာယဟု ဆိုအပ္ေသာသကၠာယႏွစ္ဌာနသို႔၊ မက်မေရာက္ရေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ကယ္တင္ မဟာကရုဏာရွင္လည္း ျဖစ္ေတာ္မူေပထေသာ၊ မဟာကာရုဏိကႆ- ဒုဂၢတိဘံု၌ခံစားရမည့္ ဒုကၡသစၥာ၊ သုဂတိဘံု၌ ခံစားရမည့္ ဒုကၡသစၥာ၊ ဤသစၥာတရားတို႔ကို မခံစားၾကရေအာင္၊ ေစာင့္ေရွာက္ကယ္တင္ မဟာကရုဏာရွင္လည္း ျဖစ္ေတာ္မူေပထေသာ၊ ၀ိဘဇၨ၀ါဒိေနာ- ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားကာ ေဟာၾကားေတာ္မူေလ့ရွိေတာ္မူေသာ၊ ၀ိဘဇၨ၀ါဒိေနာ- ဤကား သႆတ လမ္းစဥ္၊ ဤကား ဥေစၧဒလမ္းစဥ္ဟူ၍၊ အယုတ္တရားႏွစ္ပါးတို႔ကိုေရွာင္ရွားကာ၊ မဇၥ်ိမပဋိဒါ အက်င့္ျမတ္လမ္းစဥ္ကိုသာလွ်င္ ေ၀ဖန္ ပိုင္းျခားကာ ေဟာၾကားေတာ္မူေလ့ရွိေတာ္မူေသာ၊ ၀ိဘဇၨ၀ါဒိေနာ- ဤကားပယ္သတ္ရမည့္ အေၾကာင္းတရား၊ ဤကားသိရံုသာ သိရမည့္ အက်ိဳးတရားဟူ၍၊ ပယ္ရမည့္ ပဟာတဗၺခႏၶာ၊ သိရမည့္ ပရိိဥာတဗၺခႏၶာတို႔ကို၊ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားကာ ေဟာၾကားေတာ္မူေလ့ ရွိေတာ္မူေသာ၊ သမၼာသမၺဳဒၶႆ- သစၥာေလးတန္ ဓမၼမွန္ကို ဆရာမကူသယမၻဴဥာဏ္ျဖင့္၊ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ျပည့္စံုစြာ သိျမင္ေတာ္မူၿပီး ထေသာ၊ ကိုယ္ေတာ္တိုင္္ျပည့္စံုစြာ သိျမင္ေတာ္မူၿပီးသည့္အေလ်ာက္၊ ေ၀ေနယ်သတၱ၀ါတို႔ကို ကို္ယ္ေတာ္ႏွင့္မျခား တစ္မူအလားတူ သာလွ်င္၊ သိျမင္ေတာ္မူေစတတ္ေသာ သဗၺညဳတဥာဏပိုင္ရွင္ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးအား၊ နေမာ- ဦးေခါင္းညႊတ္က်ိဳး လက္စံုမိုး ၍၊ ရွိခိုးကန္ေတာ့လိုက္ရျခင္းသည္၊ အတၳဳ- စင္စစ္မေသြျဖစ္ပါေစသတည္း။

(သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓု)




အသိေပးျခင္း။ ... ။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ဆရာေတာ္ ဦးေကာသလႅ(ဓမၼေစတီ) ၏ တရားပြဲအစတြင္ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ ေသာဗုဒၶဂုဏ္ေတာ္ ဘုရားရွိခိုးျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္၏ ေက်းဇူးေတာ္မ်ားကို ရွိခိုးပူေဇာ္ႏိုင္ရန္ အတြက္ ႏွစ္သစ္မွာ ဘုရားရွိခိုး ကန္ေတာ့စာႏွင့္ ေရးသားကာ ပူေဇာ္လိုက္ရပါသည္။

ဥပုသ္ အေၾကာင္း


ဥပုသ္ ဆိုတာ ဥေပါသထ ဆုိတဲ့ ပါဠိမွလာပါသည္။ (ဥပ + ၀သထ)၊ ဥပ- ေကာင္းျမတ္ေသာ အက်င့္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စံု၍၊ ၀သထ- ေနထိုင္ျခင္း။ အက်င့္ေကာင္းမ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုစြာေနထိုင္ တာကို “ဥပုသ္” လို႔ေခၚပါတယ္။

ဥပုသ္ ေစာင့္ၿပီး ဘုရားဂုဏ္ေတြ ရြတ္ဖတ္ပြားမ်ားကာ ဘုရားကို အာရံုျပဳၾကည္ညိဳေနရင္ “ျဗဟၼဥပုသ္” လို႕ေခၚပါတယ္။

တရားဂုဏ္ေတာ္ေတြ ရြတ္ဖတ္ပြားမ်ား အာရံုျပဳေနရင္“ဓမၼဥပုသ္” လို႔ေခၚပါတယ္။

သံဃာဂုဏ္ေတာ္ေတြ ရြတ္ဖတ္ပြားမ်ားကာ အာရံုျပဳေနရင္ “သံဃာဥပုသ္” လို႕ေခၚပါတယ္။


မိမိသီလ စင္ၾကယ္ပံုကုိ ျပန္လည္ဆင္ျခင္ၿပီး မိမိသီလ ကို ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္ကာ ေနထိုင္ျခင္းကို “သီလဥပုသ္” လို႔ေခၚပါသည္။


မိမိႏွင့္ နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္က နတ္ေတြ သဒၵါ၊ သီလ စတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းတရားေတြ တူညီပံုကို ဆင္ျခင္ၿပီး ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာနဲ႔ ေနထိုင္ျခင္းကို “ေဒသတာဥပုသ္” လို႔ေခၚပါသည္။


ႏြားေက်ာင္းသားဟာ ဒီေန႔ ငါ့ႏြားေတြ ဘယ္စားက်က္မွာ က်က္စားၾကတယ္။ မနက္ျဖန္ ဘယ္စားက်က္ကို စားေစမယ္ ေတြးေနသလို ငါ ဥပုသ္ ေစာင့္တဲ့အခါ ဘယ္လို ဟင္းေကာင္း ထမင္းေကာင္းေတြစားမယ္ ေတြးၿပီး ေစာင့္တဲ့ဥပုသ္ ကို “ေဂါပါလ = ႏြားေက်ာင္းသား ဥပုသ္” လို႔ေခၚပါတယ္။


စာဖတ္သူမ်ား အမွားမလုပ္မိေစရန္ သတိေပးေရးသားလိုက္ရပါသည္။



“ဓမၼခ်မ္းသာ ေတြ႔ေအာင္ရွာ အုိနာေသျခင္း ကင္းေစေသာ္”

“သူေတာ္ေကာင္းဓာတ္တရားျမတ္ လႊမ္းပတ္ကမာၻတည္ေစေသာ္”


ရွစ္ပါး သီလ

သၾကၤန္ကာလတြင္ ဥပုသ္၊ သီလ ေဆာက္တည္ႏိုင္ေစရန္ ရွစ္ပါးသီလ ကိုေရးသားႏိႈးေဆာ္ပါသည္။ ဥပုသ္ေဆာက္တည္ရာတြင္ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားထံတြင္ သီလေတာင္းယူ၍လည္းေဆာက္ တည္ၾကပါ သည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားထံ တြင္သြားေရာက္၍ သီလေတာင္းယူ မေဆာက္တည္ႏိုင္ပါက မိမိကိုယ္တိုင္းသီလ ေဆာက္တည္ႏုိုင္သည္။ ထိုသို႔ေဆာက္တည္မည္ဆိုပါက ေအာက္ပါအတုိင္း ရြတ္ဆုိေဆာက္တည္ႏုိင္ပါသည္။


သရဏဂံု၊ ဥပုသ္သီလ (မိမိဘာသာ) ေဆာက္တည္ျခင္း...

· ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ၊ ဓမၼံသရဏံ ဂစၦာမိ၊ သံဃံသရဏံ ဂစၦာမိ။

· ဒုတိယမိၸ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ ဒုတိယမိၸ ဓမၼံသရဏံ ဂစၦာမိ၊ ဒုတိယမိၸ သံဃံသရဏံဂစၦာမိ။


· တတိယမိၸ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ၊ တတိယမၸိ ဓမၼံသရဏံ ဂစၦာမိ၊ တတိယမၸိ သံဃံသရဏံ ဂစၦာမိ။



(က) ပါဏာတိပါတာ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ။


( ခ) အဒိႏၷာဒါနာ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ။

( ဂ) အျဗဟၼစရိယာ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ။


(ဃ) မုသာ၀ါဒါ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ။

( င) သုရာေမရယ မဇၨပၸမာဒဌာနာ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ။


( စ) ၀ိကာလေဘာဇနာ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ။


(ဆ) နစၥ ဂီတ ၀ါဒိတ ၀ိသူက ဒႆန မာလာဂႏၶ ၀ိေလပန ဓာရဏမ႑န၀ိဘူသ
န႒ာနာ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ။


( ဇ) ဥစၥာသယန မဟာသယနာ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ။



အနက္။ ။

(က) ပါဏာတိပါတာ- သူတစ္ပါးအသက္ကို သတ္ျခင္းမွ၊ ေ၀ရမဏိသိကၡာ ပဒံ- ေရွာင္ၾကဥ္ရေၾကာင္း ေကာင္းျမတ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကို၊ သမာဒိယာမိ- စိတ္၌ျမဲစြာ ေဆာက္ တည္ပါ၏။


(ခ) အဒိႏၷာဒါနာ- မေပးအပ္ေသာ သူ႔ဥစၥာကို ခိုးယူျခင္းမွ၊ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ- ေရွာင္ ၾကဥ္ရေၾကာင္း ေကာင္းျမတ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကို၊ သမာဒိယာမိ- စိတ္၌ ျမဲစြာေဆာက္တည္ပါ၏။


(ဂ) အျဗဟၼစရိယာ- ကာမဂုဏ္တို႔၌ ကဲ့ရဲ႕ထိုက္စြာ ယုတ္မာေသာအက်င့္မွ၊ ေ၀ရ မဏိသိကၡာပဒံ- ေရွာင္ၾကဥ္ရေၾကာင္း ေကာင္းျမတ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကို၊ သမာဒိယာမိ- စိတ္၌ ျမဲစြာ ေဆာက္တည္ပါ၏။

(ဃ) မုသာ၀ါဒါ- မဟုတ္မမွန္ေသာစကားကို ေျပာဆိုျခင္းမွွ၊ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ- ေရွာင္ ၾကဥ္ရေၾကာင္း ေကာင္းျမတ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကို၊ သမာဒိယာမိ- စိတ္၌ၿမဲစြာ ေဆာက္တည္ပါ၏။


(င) သုရာေမရယ မဇၨပၸမာဒ႒ာနာ- ေမ့ေလ်ာ႔ ေပါ့ဆျခင္း၏ အေၾကာင္းစင္စစ္ မူးရစ္ေစ တတ္သည့္ ေသရည္အရက္ကို ေသာက္စားျခင္းမွ၊ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ- ေရွာင္ၾကဥ္ရေၾကာင္း ေကာင္းျမတ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကို၊ သမာဒိယာမိ- စိတ္၌ၿမဲစြာ ေဆာက္တည္ပါ၏။


(စ) ၀ိကာလေဘာဇနာ- ေန႔လြဲညစာ စားျခင္းမွ၊ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ- ေရွာင္ၾကဥ္ရ ေၾကာင္း ေကာင္းျမတ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကို၊ သမာဒိယာမိ- စိတ္၌ၿမဲစြာ ေဆာက္တည္ပါ၏။


(ဆ) နစၥ- ကိုယ္တိုင္ကျခင္း၊ သူတစ္ပါးကို အကခိုင္းျခင္း (ေမ်ာက္၊ ေဒါင္း စေသာ တိရစၦာန္မ်ား၏ ကျခင္းမ်ားကိုပါယူရမည္။)ဂီတ- ကိုယ္တိုင္သီဆိုျခင္း၊ သူတစ္ပါးကို သီဆို ခိုင္းျခင္း၊ ၀ါဒိတ- ကိုယ္တိုင္တီးမႈတ္ျခင္း၊ သူတစ္ပါးကို တီးမႈတ္ခိုင္းျခင္း၊ ၀ိသူက ဒႆန- (၀ိသူက- ဘုရားအဆံုးအမ၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေသာ အရာတို႔ကို၊ ဒႆန- ၾကည့္႐ႈ နားေထာင္ ျခင္း၊ သူတစ္ပါးတို႔ အလိုအေလ်ာက္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အျခားသူက ခိုင္း၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ က-ဆို-တီးမႈတ္ေနသည္ကို တမင္တကာသြား၍ ၾကည့္႐ႈနားေထာင္ျခင္း (မိမိဘာသာေနစဥ္ ျမင္ ေလာက္ၾကားေလာက္ေသာအရပ္သို႔လာ၍ ကျပ သီဆို တီးမႈတ္သံကို ၾကည့္႐ႈနားေထာင္ မိ၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အျခားအလုပ္ကိစၥျဖင့္ သြားရင္းလာရင္း ေတြ႕ျမင္၍ေသာ္လည္း ေကာင္း သီလမပ်က္ပါ။ သို႔ေသာ္ မျမင္-ျမင္ေအာင္ တမင္တကာ လွည့္၍မၾကည့္ရ။)၊ ဌာနာ- ကာမစိတ္ဓာတ္ တိုးပြားျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ- မာလာ- ပန္းအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ဓာရဏ- ပန္ ဆင္ျခင္း၊ ဂႏၶ- နိမ္႔ရာအရပ္၌ ဖို႔သိပ္၍ရေကာင္းသည့္ သနပ္ခါးစေသာ နံသာပ်စ္၊ နံ႔သာေပ်ာင္းကို၊ မ႑န- ေက်ာက္ေပါက္မွစေသာ နိမ္႔ရာအရပ္၌ ဖို႔သိပ္ျခင္း၊ ၀ိေလပန- လိမ္းက်ံျခယ္ လွယ္ျခင္း ငွာလည္း ေကာင္း၊ အနံ႔ထုံျခင္းငွာလည္းေကာင္း၊ ရေကာင္းေသာ အေရာင္တင္ေဆး၊ ေရေမႊး၊ န႔ံသာဆီ၊ မ်က္ႏွာ ေခ်၊ ေပါင္ဒါကို၊ ိဘူသန- လိမ္းက်ံျခယ္လွယ္ျခင္း၊ အန႔ံထံုျခင္း (ဆပ္ျပာ ေမႊးလည္း မတိုက္ေကာင္း။) တို႔ကို၊ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ- ေရွာင္ၾကဥ္ရေၾကာင္း ေကာင္းျမတ္ ေသာသိကၡာပုဒ္ကို၊ သမာဒိယာမိ- စိတ္၌ျမဲစြာ ေဆာက္တည္ပါ၏။


(ဇ) ဥစၥာသယန- အေျခတစ္ေထာင့္ထြာထက္ရွည္ေသာ အိပ္ရာ ခုတင္ ကုလားထိုင္စသည့္ ျမင့္ေသာေနရာ၌အိပ္ျခင္း၊ ေနထိုင္ျခင္း (လူႀကီးက ေအာက္အနိမ့္မွာေနလွ်င္ ဥပုသ္သည္ လူငယ္က အထက္အျမင့္၌ မေနေကာင္း။)၊ မဟာသယန- ျမတ္ေသာေနရာ၌ အိပ္စက္ ေနထိုင္ ျခင္း၊ (ဤေနရာမ်ိဳးကား စည္းစိမ္အားေလ်ာ္စြာ ခံစားစံစားေလ့ရွိၾကသည့္ စည္းစိမ္ရွင္ၾကီး မ်ား၏ အိမ္မွာရွိတတ္ေသာ လက္ေလးသစ္မက အေမြးရွည္ေသာ သားေမြး အခင္း၊ ျခေသၤ့ သစ္ က်ား အ႐ုပ္မ်ားျဖင့္ ခမ္းနားဆန္းၾကယ္ေသာ သားေမြးအခင္း၊ ေရႊခ်ည္ ေငြခ်ည္တို႔ျဖင့္ ခ်ဳပ္လုပ္အပ္ေသာ ပိုးအခင္း၊ လဲ၊ ၀ါဂြမ္းမ်ိဳး သြတ္ထားေသာ ေမြ႕ရာတို႔ ျဖစ္ၾက၏။) ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ- ေရွာင္ၾကဥ္ရေၾကာင္း ေကာင္းျမတ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကို၊ သမာဒိယာမိ- စိတ္၌ၿမဲစြာ ေဆာက္တည္ပါ၏။


******************************************************************************
မွတ္သားၾကပါရန္…

ဥပုသ္ေဆာက္တည္ရာတြင္ ကိုးပါး သီလဟူ၍မရွိပါ။ မည္သည့္ေနရာမွ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားထားျခင္းလည္း မ ရွိပါ။ ကိုပါး သီလတြင္ေနာက္ဆံုးျဖစ္ေသာ ေမတၱာသဟဂေတန ဆုိသည္မွာ ရွစ္ပါးသီလတြင္ သတၱ၀ါေတြကို ေမတၱာႏွင့္ ယွဥ္ေသာစိတ္ျဖင့္ ခ်စ္ဖို႔ေျပာတာျဖစ္ပါသည္။ ေမတၱာသည္ သီလ မဟုတ္ပါ။


(ဓမၼေစတီဆရာေတာ္ ေဟာၾကားေသာ “စစ္မွန္ေသာ ေထရ၀ါဒႏွင့္သရဏဂံု”ံ တရားေတာ္မွ ထုတ္ႏႈတ္ေရးသားထားျခင္းျဖစ္ပါသည္)။

**********************************************************************************

အျဗဟၼစရိယာ ႏွင့္ ကာေမသုမိစာၦစာရ သိကၡာပုဒ္ တို႔၏ ျခားနားခ်က္။…။

အျဗဟၼစရိယာသိကၡာပုဒ္ ကိုေစာင့္ထိန္းလွ်င္ မိမိပိုင္ဆိုင္ေသာ ကာမကိစၥႏွင့္ မိမိမပိုင္ ဆို္င္ေသာ ကာမကိစၥႏွစ္မ်ိဳးလံုးမွ ေရွာင္ၾကဥ္ရ၏။

ကာေမသုမိစာၦစာရသိကၡာပုဒ္ ကိုေစာင့္ထိန္းလွ်င္ မိမိမပိုင္ဆို္င္ေသာ ကာမကိစၥ တို႔ကို က်ဴးလြန္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ရ၏။ ဤသို႔အားျဖင့္ ျခားနားပါသည္။


**********************************************************************************


ညစာ စားလို႔ရေသာ အာဇီ၀႒မက (ရွစ္ပါးသီလ) သီလ ကို 26.2.2008 ရက္ေန႔တြင္ေရးထားႏွင့္ၿပီးျဖစ္ပါသည္။ စာဖတ္သူမ်ား ဆက္လတ္ဖတ္၍ ထုိသီလ ကိုလည္းေဆာက္တည္ႏိုင္သည္။


“ဓမၼခ်မ္းသာ ေတြ႔ေအာင္ရွာ အုိနာေသျခင္း ကင္းေစေသာ္”

“သူေတာ္ေကာင္းဓာတ္တရားျမတ္ လႊမ္းပတ္ကမာၻတည္ေစေသာ္”


စာေရးသူ- ေအာင္ေဆြဦး

ႏွစ္သစ္မဂၤလာ တရားရွာ



“စႏၵကူးရနံ႔သည္ လည္းေကာင္း၊ ေတာင္ဇလပ္ပန္းရနံ႔သည္ လည္းေကာင္း၊ ၾကာညိဳပန္းရနံ႔သည္ လည္းေကာင္းရွိ၏။ ထုိရနံ႔ အမ်ိဳးမ်ိဳးထက္ သီလရနံ႔သည္ အတုမရွိျမတ္၏။”


ယေန႔ အခ်ိန္ကာလသည္ကာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား အတြက္ႏွစ္သစ္ အခ်ိန္ကာလျဖစ္ပါသည္။ ႏွစ္ေဟာင္းမွအညစ္အေၾကးကို ႏွစ္သစ္မွာမပါလာ ရေအာင္ေဆးေၾကာသည္ ဟူ၍ေရသဘင္ပြဲေတာ္ကိုက်င္းပ ျပဳလုပ္ၾကပါသည္။ ထုိသို႔အညစ္ အေၾကးကို ေဆးေၾကာသည္ဆိုရာ၀ယ္ မိမိ၏ ကိုယ္ထဲတြင္ရွိေနေသာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ တည္းဟူေသာကိေလသာျမဴအညစ္ အေၾကးမ်ားကို ေဆးေၾကာရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ မိမိကိုယ္ထဲတြင္ရွိေနေသာ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးကို သာမန္ေရျဖင့္ ျဖန္းပက္၍ စင္ၾကယ္ရိုးထံုးစံမရွိပါ။ ထိုသို႔ဆုိရလွ်င္ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးကို ေဆးေၾကာရမည့္ အရာကိုရွာရန္လိုအပ္ပါလိမ့္မည္။ မည္သည့္ အရာျဖစ္ပါမည္နည္း…..။ သတၱ၀ါေတြ အာလံုးအတြက္ ဒုကၡ အားလံုးမွလြတ္ ေျမာက္ရာလမ္းေၾကာင္းကို ဗုဒၶ ဘုရားရွင္က ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားရွင္၏တရားေတာ္မ်ား အတိုင္းက်င့္ၾကံေနထိုင္သြားမည္ ဆိုပါက ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း ေရသဘင္ပြဲက်င္းပ၍ေဆးေၾကာစရာလည္းမလိုပါ။ ဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္မ်ားသည္ ေလာက အတြက္ေနနည္းမ်ား၊ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းတရားမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ေရသဘင္ ပြဲကို ျမန္မာတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ေရွးရိုးအစဥ္အလာအရ က်င္းပသည္ ဟုဆိုေသာ္လည္း ယေန႔အခါကာလမွာ အလြန္ပင္ အကုသိုလ္မ်ားပါသည္။ ေရသဘင္ပြဲ ကာလ မ႑ပ္မ်ားတြင္ ျမန္မာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ ၀တ္ဆင္မႈ ယုတ္ပ်က္၊ ဆင္ပ်က္ ျဖစ္လာၾကပါသည္။ ( လူတုိင္း၊ မ႑ပ္တုိင္းကို မေျပာလိုပါ ) ။ အမ်ိဳးသားမ်ားသည္လည္း ေသာက္စားမူးရစ္ကာ သတိေမ့ေလွ်ာ့ေနၾကပါသည္။ အက်ိဳးမရွိေသာ၊ ေသးသိမ္ညံဖ်င္းေသာ စကားမ်ား ကိုေျပာဆုိၿပီး အကုသုိလ္ကို ေငြႏွင့္၀ယ္ယူေနသည့္ အလားျဖစ္ေနပါသည္။( စာဖတ္သူမ်ားပင္ မွန္းဆၾကည့္ လွ်င္သိႏိုင္မည္ထင္ပါသည္ )။ ယခုလိုေသာက္စား ေပ်ာ္ပါးေနျခင္းသည္ ကုသိုလ္တရားျဖစ္မည္မဟုတ္ပါ။ အပါယ္အတြက္ ျပင္ဆင္ေနၾကျခင္းသာျဖစ္ပါမည္။ သို႔အတြက္ သတိတရားရွိဖို႔ အလြန္အေရးၾကီးပါသည္။ အသိတရားလက္ကိုင္ထားၿပီး ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသြား၍ ဥပုသ္သီလေစာင့္တည္ျခင္း၊ တရားရိပ္သာ၀င္ျခင္းအစ ရွိေသာ သတိရွိသူမ်ားအတြက္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာရမည္မွာ မလြဲဧကန္ျဖစ္ပါသည္။ မိမိကိုယ္ ကိုျပန္လည္စမ္း စစ္ေစခ်င္ ပါသည္။ မိမိသည္ အသက္ရွင္ရာကိုသြားေနျခင္းလား..၊ ေသျခင္းတရားဆီကိုသြားေနျခင္းလားဆို တာ အေလးအနက္ထား စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ တေန႔ကုန္သြား တာႏွင့္ ေသမင္းသည္ မိမိေနရမည့္ အသက္ထဲမွ တေန႔ကို ႏႈတ္ယူသြားသည္ကို သတိသံေ၀ဂ ရၾကပါေတာ့။ ႏွစ္ တႏွစ္ကုန္သြားတိုင္း ငါလည္းေသဖို႔ တစ္ႏွစ္နီး လာၿပီ ဟူေသာ သံေ၀ဂ ဥာဏ္ရင့္သန္ၾကပါ။ သံေ၀ဂ ဥာဏ္ရမွ တရားအားထုတ္ျဖစ္ပါမည္။ ေလာက အတြက္ ေနဖို႔ သက္သက္ျပင္ဆင္ မေနေတာ့ဘဲ ေသေရးကိုလည္း ျပင္ဆင္ၾကပါေတာ့။ အသက္ (၂၅) ႏွစ္ရွိေသာလူတ ေယာက္သည္ (၇၅) ႏွစ္မတုိင္မီ (၁၈၂၅၀) ရက္သာက်န္ပါေတာ့သည္။
သာသနာကြယ္သည္ဆိုရာ၀ယ္ ဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္သည္ ေနာက္ထပ္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက်န္ပါ ေသးသည္။ သို႔ေသာ္ မိမိသည္ ယခုဘ၀မွာ ဘုရားသာသနာႏွင့္ ၾကံဳေတြ႔ေနရေသာ္လည္း တရားေတာ္ႏွင့္ အညီလိုက္နာေနထိုင္ျခင္းမရွိ၊ ထိုသို႔ တရားေတာ္ႏွင့္ အညီလိုက္နာေနထိုင္ျခင္းမရွိပါကလည္း သာသနာကြယ္ သူႏွင့္ အလားတူပင္ျဖစ္ေပေတာ့မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေနာင္ဘ၀တြင္ အပါယ္လမ္းကို ေရာက္သြားပါ က လူ႔ဘ၀သို႔ျပန္ေရာက္ရန္မလြယ္ေတာ့ပါ။ လူတစ္သိန္းေသလို႔ တစ္ေယာက္ လူျပန္၍မျဖစ္ပါ။ လူျဖစ္ျပန္ သည္ဟုဆိုပါေတာ့ သစၥာတရားသိေသာ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ဖို႔သာ၍ပင္ ခက္ခဲပါသည္။ ယေန႔အခ်ိန္ကာလသည္ လူတုိင္းအတြက္ အေကာင္းဆံုး အခ်ိန္ကာလ ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ေလာကီအလုပ္ေတြမွာသာ ၾကိဳးစားမေနပါႏွင့္၊ အလုပ္ႏွင့္ မအားဘူးလို႔လည္းအေၾကာင္းမရွာသင့္ပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုရေသာ္ အားလို႔ေသေသာ သူဟူ၍မ ရွိပါ။ မအားတဲ့ၾကားကဘဲ ေသသြားၾကရသည္ကို သတိသံေ၀ဂ ရၾကပါေစ။ ႏွစ္ေတြ အလီလီဆန္းသစ္ခဲ့သလို မိ မိရင္ထဲတြင္ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ တည္းဟူေသာ ရတနာျမတ္သံုးပါး ထြန္းလင္းေတာက္ေျပာင္ကိန္း၀ပ္လာ ေအာင္တရားေတာ္မ်ား အတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးေနထိုင္ၾကရပါမည္။
“ ဓေမၼာဟေ၀ ရကၡတ ဓမၼစာရီ ” ( တရားကိုေစာင့္ေရွာက္ေသာသူကို တရားကျပန္ေစာင့္ရွာက္ပါသည္ ) ။ တရားကို ခ်စ္ခင္မွသာ တရားကလည္းခ်စ္ခင္ပါသည္။ အေရးၾကံဳမွ ဘုရားတျခင္းသည္ ေအာက္တန္းစား (ဘယ ဗုဒၶဘာသာ) မ်ိဳးသာျဖစ္ပါမည္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာ ဓေလ့အရ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔တြင္ သက္ၾကီးပူေဇာ္ပြဲမ်ားျပဳလုပ္ၾကပါသည္။ အဘိုး၊ အဖြား တို႔သည္လည္း သြားေတြက်ိဳး သလို မာန္၊ မာနေတြ က်ိဳးၿပီလား၊ ဆံပင္ေတြျဖဴ သလို မိမိစိတ္ ေတြျဖဴစင္ၿပီးလား၊ အေရေတြတြန္႔ သလို ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ေတြကို တြန္႔ဆုတ္ၿပီးလား ဟုစဥ္းစား ဆင္ျခင္ကာ အလံုးစံုေသာတရားဘာ၀နာကို က်င့္ၾကံအားထုတ္ သင့္ပါၿပီ။ ေနထိုင္ရာ ရပ္ကြက္မ်ားမွာလည္း ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔ ညေနတြင္ သံပံုးတီးကာ မေကာင္းဆိုး၀ါးႏွင္ထုတ္ၾကသည္ ဟုဆုိပါသည္။( အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ မျပဳလုပ္ပါ )။ အမွန္မွာ မေကာင္းဆုိး၀ါးမဟုတ္ပါ။ နိမ့္က်ေသာ အပါယ္ဘံုမွ သတၱ၀ါမ်ား သာျဖစ္ပါသည္။ (မိမိသည္လည္း ထုိဘ၀မ်ိဳးေရာက္ခဲ့သည္ကို သတိသံေ၀ဂ ရၾကပါ)။ အမွ်ေ၀ေသာအခါ သာဓုေခၚလို၍ ကပ္ေနေသာ သတၱ၀ါမ်ားကို သံပံုးတီး၍ ႏွင္ထုတ္ၾကျခင္းမွာ မျပဳလုပ္အပ္ပါ။ ( ေထရ၀ါဒ ပိဋကတ္ေတာ္တြင္လည္း ထုိသို႔ႏွင္ထုတ္ရမည္ဟု ေရးသားထားျခင္းမရွိပါ )။ အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ ငါးလႊတ္ပြဲမ်ားျပဳလုပ္ၾကပါသည္။ ထိုသို႔လႊတ္တဲ့အခ်ိန္မွာ လႊတ္ေပးေသာသူသည္ သတၱ၀ါမ်ားကို ကိုင္ၿပီး “နင့္အသက္ ၁ ခါလႊတ္ ငါ့အသက္ ၁၀ ခါလႊတ္” ဟုဆုေတာင္းၾကပါသည္။ သတၱ၀ါမ်ားကို လႊတ္တာက ကုသိုလ္(ပုည) လို႔ေခၚပါတယ္။ “နင့္အသက္ ၁ ခါလႊတ္ ငါ့အသက္ ၁၀ ခါလႊတ္” ဟုဆုေတာင္းလိုက္တာက အလြန္ အမင္းျပဳလုပ္ျခင္း ( အဘိသခၤါ ) ဟုဆိုပါတယ္။ ထိုသို႔လွ်ာရွည္လိုက္တာျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ငါးဘ၀ ၁၀ ခါေရာက္ ရပါလို၏ဟု ဆုေတာင္းသလိုျဖစ္သြားပါတယ္။ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔မွာ ငါးလႊတ္ၿပီး ငါးဘ၀ ၁၀ ခါေရာက္သြားပါ မယ္။ မိမိက ၁ခါလႊတ္ၿပီး ၁၀ ခါလြတ္ခ်င္တာက မဟာေလာဘ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ငါးဘ၀ ၁၀ ခါေရာက္ၿပီးသူမ်ား အလႊတ္ခံရမယ့္ ဘ၀ေရာက္ခ်င္တာက မသိမႈ (အ၀ိဇၨာ) ျဖစ္ပါတယ္။ ငါးလည္း လႊတ္ရေသး တယ္၊ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ငါးဘ၀ ၁၀ ခါေရာက္ရပါေစလို႔ဆုေတာင္းသလိုျဖစ္ကာ အရႈံးၾကီးရႈံးရပါတယ္။
ေထရ၀ါဒ တရားေတာ္ေတြကိုေလ့လာၾကိဳးကုတ္ အားထုတ္တယ္ဆိုတာ အထက္တြင္ေရးခဲ့ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ိဳးမျဖစ္ရေအာင္ျပဳလုပ္တက္ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ “တရားျမင္မွ ဘုရားကိုျမင္ပါမယ္၊ ဘုရားျမင္မွ သံဃာကိုျမင္ပါမယ္”။ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ တို႔၏ဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္ေတြကိုသိမွ သက္၀င္ယံုၾကည္ကိုး ကြယ္တက္ပါမယ္။ စာဖတ္သူမ်ားအေနႏွင့္လည္း မႏွစ္က ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ေတြရွိခဲ့ေပမဲ႔ ဒီႏွစ္သစ္ ကစၿပီးေလွ်ာ့နည္း ပယ္သတ္ႏိုင္ေအာင္ တရားဓမၼနဲ႕ေမြ႕ေလွ်ာ္ၾကပါေစ။ ႏွစ္သစ္မွာ ျဖဴစင္တဲ့ စိတ္အသစ္နဲ႔ သစၥာတရားမ်ားကို နာၾကား အားထုတ္ကာ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္ၾကပါေစ။…..။


“ဓမၼခ်မ္းသာ ေတြ႔ေအာင္ရွာ အုိနာေသျခင္း ကင္းေစေသာ္”

“သူေတာ္ေကာင္းဓာတ္တရားျမတ္ လႊမ္းပတ္ကမာၻတည္ေစေသာ္”

စာေရးသူ- ေအာင္ေဆြဦး

ဓါးေဟာင္းေပး “ေသြးၿပီးမွကို္င္”

အတိတ္က ဒါနရိကၡာပါမလာသူ ...
လက္ရွိဘ၀ ကာမစည္းစိမ္ခံစားရာ၌ ဘ၀ေပးႏံုခ်ာမည္ မုခ်တည္း။


အတိတ္က သီလရိကၡာပါမလာသူ ...
လက္ရွိဘ၀ က်န္းမာေရးႏံုခ်ာမည္ ဧကန္တည္း။


အတိတ္က ဘာ၀နာရိကၡာ ပါမလာသူ ...
လက္ရွိဘ၀၌ ပညာေရးႏံုခ်ာမည္မွာ လက္ေတြ႔တည္း။


ထိုသံုးဦးတို႔ .....
ကန္နိမ့္ကို ၿမွင့္တင္ေပးမွသာ ေရတင္မ်ား ေရအားေကာင္းသံုးရဘိသကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း၊ ကန္ေပါက္ကိုဖာ ေထးေပးမွသာ ထားရာေရ အေနက် ၾကာမ်ိဴးစံု ခဘိသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ေရက်ေကာင္းရာ ကန္ဆည္ ေပးထားမွသာ စီးသမွ် ၀င္ကန္ပီျပင္ဘိသို႔လည္းေကာင္း၊ ယခုဘ၀မွာတြင္ ဒါနမႈ၊ သီလမႈ၊ ဘာ၀နာမႈ တို႔ ကိုျပဳစုဖို႔လိုအပ္ေလသည္။ ေစတနာေရွ႕တိုးေကာင္း ေနာက္ေၾကာင္းအက်ိဳးေပး မ်ားမေနသာၿပီတကား။


မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ၾသ၀ါဒ

သူေတာ္ေကာင္းမွန္၊ ေကာင္းမႈ႔ကံ ျပဳရန္လြယ္ ေပသည္။

သူေတာ္ေကာင္းမွန္၊ မေကာင္းမႈ႔ကံ ျပဳရန္ခက္္ ေပသည္။

သူယုတ္မာမွန္၊ ေကာင္းမႈ႔ကံ ျပဳရန္ခက္ ေပသည္။

သူယုတ္မာမွန္၊ မေကာင္းမႈ႔ကံ ျပဳရန္လြယ္ ေပသည္။
( ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး )

ကံႏွင့္ ကံ၏အက်ဳိး ေ၀ဖန္ခ်က္

၁။ သူ႕ကုိသတ္ျဖတ္၊ သက္တုိတတ္၊ မသတ္အသက္႐ွည္။
၂။ ညႇဥ္းဆဲသူကား၊ အနာမ်ား၊ သနားက်န္းမာသည္။
၃။ ေဒါသမီးလွ်ံ၊ အက်ည္းတန္၊ သည္းခံ လွပသည္။
၄။ မနာလုိမွာ၊ ေျခြရံကြာ၊ ၾကည္သာ ေျခြရံစည္။
၅။ မေပးလႉက၊ မြဲျပာက်၊ လႉမွ ေပါၾကြယ္သည္။
၆။ မ႐ုိမေသ၊ မ်ဳိးယုတ္ေခ်၊ ႐ုိေသမ်ဳိးျမတ္သည္။
၇။ မေမးမျမန္း၊ ဥာဏ္ျမင္ကန္း၊ စုံစမ္းဥာဏ္ႀကီးသည္။
၈။ ဆုိးတာျပဳက၊ ဆုိးတာရ၊ ေကာင္းမွေကာင္းစားသည္။
၉။ ဆုိးေကာင္းႏွစ္တန္၊ ကံစည္မံ၊ ခံ စံၾကရသည္။
အဆင္းသာရွိ၍ ရနံ႔မရွိေသာ၊ တင့္တယ္လွပေသာ ( ေပါက္ပြင့္စေသာ ) ပန္းသည္ ပန္ဆင္သူအား ရနံ႔တည္းဟူေသာ အက်ိဳးကိုမေဆာင္ႏိုင္သကဲ့သို႔ ေကာင္းစြာေဟာၾကားေတာ္မူအပ္ေသာ ( ပိဋကတ္ ) တရားေတာ္သည္ မလိုက္နာ မက်င့္ ၾကံသူအား အက်ိဳးကိုမေဆာင္ႏိုင္ကုန္။


ဆတၱပါဏိဥပါသကာ၀တၳဳ ၊ ပုဖၸ၀ဂ္ ၊ ဓမၼပဒပါဠိေတာ္
သီလမရွိ၊ သမာဓိမရွိပဲ အႏွစ္တစ္ရာပတ္လံုး အသက္ရွည္ေနရျခင္းထက္ သီလရွိ၍ သမထ၊ ၀ိပႆနာကို ရႈေနေသာ သူ၏ တစ္ရက္မွ် အသက္ရွည္ရျခင္းသည္ ျမတ္၏ ။


သံကိစၥသာမေဏရ၀တၳဳ ၊ သဟႆ၀ဂ္ ၊ ဓမၼပဒပါဠိေတာ္
ယခုခါမူ၊ လူလည္းၿဖစ္လာ သာသနာလည္းထြန္းခိုက္၊


အၿမိဳက္တရား ေဟာၾကားမည့္သူ၊ လူလည္းမရွား၊


သို႔ပါလွ်က္သားႏွင့္မွ တရားမလိုက္၊ အမွားကိုႀကိဳက္ၾကလွ်င္၊


အမိုက္တကာ့ဗိုလ္မင္း၊ အဖ်င္းတကာ့ဗိုလ္ခ်ဳပ၊္



အပါယ္ေလးလီ၊ ၿမစ္နဒီတြင္၊ ပလံုစီၿမဳပ္လို႕ လူယုတ္ၾကီးေတြၿဖစ္ခ်ိမ္႔မည္။


( စေလဦးပုည )

ဒုလႅဘ တရား ငါးပါး

(၁) ဗုဒၶဳပၸါဒ ဒုလႅဘ = ဘုရား၏အၿဖစ္ကိုရခဲၿခင္း။
(၂) မႏုႆတၱဘာ၀ ဒုလႅဘ = လူအၿဖစ္ကိုရခဲၿခင္း။
(၃) သဒၶါသမၸတၱိ ဒုလႅဘ = သဒၶါတရားႏွင့္ ၿပည့္စံုသည့္အၿဖစ္ကိုရခဲၿခင္း။
(၄) ပဗၺဇၨိတာဘာ၀ ဒုလႅဘ = ရဟန္း၏ အၿဖစ္ကိုရခဲၿခင္း။
(၅) သဒၶမၼသ၀နအတိ ဒုလႅဘ = သူေတာ္ေကာင္းတရားနာၾကားခြင့္ကို အလြန္ရခဲၿခင္း။

သံသရာနယ္ခ်ဲ႕ ပပဥၥ တရားသံုးပါး

တဏွာ...


ငါ့ဥစၥာဟု၊ စြဲမႈျဖစ္အင္၊


ေလာဘနဲ႔လည္း၊ တပ္စြဲသူခင္၊


ေလာဘကင္းမွ၊ လြတ္ရပါယ္ခြင္၊


လူ႔ဘ၀ ရၾကေတာ္မည္ထင္။


မာန...


ငါသာအျမတ္၊ ငါတတ္သည္သာ၊


ဒါကလည္းပဲ၊ မာနစြဲပါ၊မာနစြဲျပဳတ္၊


အဟုတ္ခ်မ္းသာ၊ ပါယ္ေလး၀ လြတ္ရသံသရာ။


ဒိ႒ိ...


ငါ့သား ငါ့မယား၊ စီးပြားဥစၥာ၊


အတၱဒိ႒ိ၊ စြဲၿငိလို႔သာ၊


သကၠာယလည္း၊ သူပဲမည္တာ၊


အနတၱ၊ ရႈၾကဖန္ခါခါ၊


အတၱကင္း၊ လြတ္ရွင္းပါယ္ေလးရြာ၊


ေနာက္ဘ၀ ေရာက္ရထက္ဘံုသာ။


ဤသို႔ေကာင္းမႈ အေၾကာင္းျပဳ၊ ေပါင္းစုအမွ်ေ၀၊၀မ္းေျမာက္စြာျပဳ၊


ျမတ္ေကာင္းမႈသာဓု၊ သာဓု၊ သာဓုေခၚႏိုင္ေစ။


နတ္ရြာသုဂတိ၊ နိဗၺာန္ထိ ရရွိၾကပါေစ။
(အရွင္ဇနက )

တစ္ေယာက္စကား၊ တစ္ေယာက္နားမွာ၊ မခါးရေအာင္၊ သတိေဆာင္၍၊ ေမာင္တို႔ဆိုေလ၊ ပ်ားသကာသို႔ ခ်ိဳလွေစ၊၊



မေတြ႕ခိုက္ရန္၊ မက်ဴးလြန္ႏွင့္၊ မ်က္မာန္ေဒါသ၊ မထြက္ရေအာင္၊ မာန္မာနကို ခ်ဳပ္ၾကေလ၊၊



ေသႏွင့္အရက္၊ စီးပြားပ်က္ကို၊ တစ္စက္ကယ္မွ်၊ မေသာက္ၾကႏွင့္၊ ေရွာင္ၾကပါေလ၊ ရွင္ေတာ္ေဟာသည့္ အဆိပ္ေရ၊၊



ရွင္မဟာရ႒သာရ

နိ၀ါေတာစ မဂၤလာ

မာန္မာနၾကြယ္၊ ထိုသူ၀ယ္၊ မ်ိဳးႏြယ္ညံ့မည္ဆို။
ထိုက္သူ႐ိုက်ိဳး၊ မာန္ကိုခ်ိဳး၊ အမ်ိဳးျမတ္သကို။
ေျခသုတ္ပုဆိုး၊ ေျမြစြယ္က်ိဳးလား၊ မလႊားမပ၊ စိတ္ကိုခ်၊ မုခ်မဂၤလာ။


ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
“ပါရမီနဂို၊ မရွိလိုက
ကုသိုလ္ဒုစရိုက္၊ မေဟာထိုက္တည့္
လူမုိက္တိရစာၦန္၊ နိဗၺာန္စကား
လြန္ခါးနား၏။”

(မဃေဒ၀ လကၤာ)

သာသနာကြယ္ေၾကာင္းတရားၾကီးမ်ား

အဂုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္၊ ပဥၥကနိပါတ္၊ သဒၶမၼ၀ဂ္၊ ပဌမသဒၶမၼသေမၼာသသုတ္ေတာ္ တြင္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ သာသနာကြယ္ေစႏိုင္ေသာ တရားၾကီးမ်ားကို ေဟာၾကား ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

၁။ တရားမနာျခင္း၊


ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏တရားေဒသနာေတာ္မ်ားကိုနာယူျခင္းမရွိျခင္းသည္ သာသနာကြယ္ေစျခင္းအေၾကာင္း အစပ႒မပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ တရားမနာယူသည့္အတြက္ .....


က) မၾကားဘူးေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားကိုၾကားရျခင္းမွ ကင္းေ၀းသြားပါသည္။

ခ) ၾကားဘူးေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားကို ထပ္၍ရွင္းလင္းစြာ နားလည္ႏိုင္ရန္ လည္းမျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။

ဂ) ယံုးမွားသံသယျဖစ္ေနေသာ အခ်က္မ်ား၌ ယံုးမွားကင္းရျခင္းမရွိသည့္ျပင္ ပို၍ပင္တိုးလာႏိုင္ပါသည္။

ဃ) အယူမွန္သမၼာဒိ႒ိကိုမည္သို႔မွမရႏိုင္ေတာ့ပါ။

င) သဒၶါပညာမရွိေတာ့၍ စိတ္ၾကည္လင္ႏိုင္ျခင္းမရရွိေတာ့ပါ။

ကာေလနဓမၼသာ၀နမဂၤလာ ဟုဆိုသည့္ အခါအားေလ်ာ္စြာ တရားနာျခင္း မရွိေသာသူမ်ားသည္ သာသနာေတာ္ကိုဖ်က္ဆီးေနျခင္းမဟုတ္ေသာ္လည္း ပ်က္စီးေစႏိုင္ပါသည္။ အေၾကာင္းမွာ အယူမမွန္ေသာ သံသယမ်ားစြာထံုလြမ္း ေနေသာသူမ်ားက သယ္ေဆာင္လာမည့္သာသနာအတြက္ မေတြး၀ံ့စရာပင္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေန႔စဥ္တရားနာျခင္းအမူအားျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ သာသနာေတာ္အား ေစာင့္ေရွာက္ သူမ်ားျဖစ္ႏိုင္ၾက ပါေစ။

၂။ စာေပမသင္ျခင္း၊

ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ပိဋကတ္စာေပမ်ားကိုသင္ၾကားမူမရွိျခင္းသည္လည္း သာသနာေတာ္ကိုပ်က္စီးေစ ႏိုင္ပါ သည္။ တရားစာေပမ်ားကိုသင္ယူ က်က္မွတ္ထားျခင္းမရွိပါကအမွား အမွန္ခဲြျခားသိျမင္ႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ၊၊ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အသိမွားေတာ့၊ အမွတ္မွားတယ္၊အမွတ္မွားေတာ့ အယူမွားၿပီး တျခားဘာသာ၀င္ျဖစ္ သြားတက္ပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ တရာစာေပမ်ား ေလ့လာသင္ယူၿပီး သာသနာေတာ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ ႏိုင္ၾကပါ ေစ။

၃။ ႏွုတ္တြင္မေဆာင္ထားျခင္း၊

သင္အံက်က္မွတ္ထားေသာ စာေပမ်ားကို ႏွုတ္တတ္အာဂံုေဆာင္ထားျခင္း မရွိပါကလည္း အလြဲလြဲအမွားမွားျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္လည္းသာသနာေတာ္ပ်က္စီးေစ ႏိုင္ပါသည္။ အာဂံုေဆာင္မွ အာဂလူျဖစ္ ရိုးထံုးစံရွိပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ားကုိ က်က္မွတ္ၿပီး ႏႈတ္တြင္ေဆာင္၍သာသနာေတာ္ကို ေစာင့္ ေရွာက္ႏိုင္ၾကပါေစ။

၄။ သိေအာင္မမွတ္ျခင္း၊

သင္အံက်က္မွတ္ထားသည္မ်ားကိုမွတ္မွတ္သားသားမထားရွိသျဖင့္ေႏွာင္းလူတို႔ေလ့လာျခင္းငွာမစြမ္းသာျခင္းသည္လည္းသာသနာေတာ္ကြယ္ေစေၾကာင္း
တစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။ မိမိသိၿပီးသားတရားေတာ္မ်ားကို မိမိ သိရံုသာ မဟုတ္ဘဲ ေႏွာင္းလူငယ္တုိ႕
ေလ့လာ ဆည္းပူးႏိုင္ေအာင္မွတ္သား၊ ျဖန္႔ေ၀ သင့္ေပသည္။ သို႔မွသာသနာေတာ္ သည္ႏွစ္ေပါင္းရွည္ၾကာစြာ တည္တ့ံ ႏိုင္ေပလိမ့္မည္။

၅။ ပဋိပတ္ကင္းကြာျခင္း၊

ေဆာင္ထားအပ္ေသာတရားသေဘာတို႔၏ အနက္အဓိပၸါယ္ကို ရိုေသစြာ ဥာဏ္ျဖင့္မစူးစမ္းမဆင္ျခင္ကုန္။ အနက္သေဘာကိုသိ၍၊ တရားသေဘာကိုသိ၍ (ေလာကုတၱရာ) တရား အားေလ်ာ္ေသာ အက်င့္ကုိ ရိုေသစြာမက်င့္ကုန္။ ထိုသို႔ေသာ မျပဳသင့္မျပဳက်င့္အပ္သည္မ်ားကို က်င့္ေနျခင္းျဖင့္သာသနာကြယ္ ေစႏိုင္ပါသည္ဟု ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ အဂုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္၊ သဒၶမၼ၀ဂ္္၌ အ ထင္အရွားမိန္႔မွာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ႏိႈးေဆာ္ခ်က္။ ။
စာဖက္သူမ်ားအေနနဲ႔လည္း မိမိသိရွိၿပီးေသာ တရားေတာ္မ်ားကုိ လိုက္က်င့္ၾကပါ။
အသိကို လိုက္မက်င့္ေတာ့ သိသလို မသိသလိုနဲ႔ ေနာက္ဆံုးေတာ့ မသိတာဘဲ ျဖစ္သြား
တက္သည္ကုိ သတိ သံေ၀ဂ ရၾကပါကုန္။ ။

ေအာင္ျမင္ေၾကာင္းတရား(၄) ပါး

၁။ ေဒါသထြက္တဲ့ သူကို ေမတၱာပြား၊

၂။ ႏႈတ္ၾကမ္းတဲ့ သူကို ယဥ္ေက်းစြာေျပာ၊

၃။ ႏွေျမာတဲ့ သူကို နာနာေပး၊

၄။ လိမ္တက္တဲ့ သူကို မွန္မွန္ကန္ကန္ဆက္ဆံ၊


ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး
( “ဥတၱရာ၀တၳဳ” တရားေတာ္မွ… )

ဓမၼသာ၀န (တရားနာရေသာ) အက်ိဳး(၅)ပါး

၁။ မၾကားဘူးေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားကိုၾကားရျခင္း၊

၂။ ၾကားဘူးေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားကို ထပ္၍ရွင္းလင္းစြာ နားလည္ရျခင္၊

၃။ ယံုးမွားသံသယျဖစ္ေနေသာ အခ်က္မ်ား၌ ယံုးမွားကင္းရျခင္း၊

၄။ အယူမွန္သမၼာဒိ႒ိကိုရျခင္း၊

၅။ သဒၶါပညာတိုးပြား၍ စိတ္ၾကည္လင္ျခင္း။
“သစ္ဆန္းၾကားနာ၊ စင္ၾကယ္စြာသား၊ ယံုမွားပယ္တက္၊ ေျဖာင့္မတ္ယူျမင္၊
စိတ္ၾကင္လင္ရိုး၊ ဤငါးမ်ိဳးသည္ တရားနာရာ အက်ိဳးတည္း။”
ဓမၼေစတီဆရာေတာ္ အရွင္ေကာသလႅ

ေတာင့္တ၍မရေသာ တရား(၅)ပါး…

၁။ အိုတက္တက္တဲ့ သေဘာတရားကို မအို္ပါနဲ႔လို႔္ ေတာင့္တ၍မရပါဘူး။

၂။ နာတက္တက္တဲ့ သေဘာတရားကို မနာပါနဲ႔လို႔ ေတာင့္တ၍မရပါဘူး။

၃။ ေသတက္တက္တဲ့ သေဘာတရားကို မေသပါနဲ႔လို႔ ေတာင့္တ၍မရပါဘူး။

၄။ ပ်က္စီီးတက္တက္တဲ့သေဘာတရားကို မပ်က္စီးပါနဲ႔လို႔ ေတာင့္တ၍မရပါဘူး။

၅။ ကုန္ဆံုးတက္တက္တဲ့သေဘာတရားကို မကုန္ဆံုးပါနဲ႔လို႔္ ေတာင့္တ၍မရပါဘူး။


အရွင္ေကာ၀ိဒ ( " စိတ္ဆုိတဲ့ စိတ္ " တရားေတာ္မွ… )