က်ေနာ္တုိ႔ ေဆြးေႏြးပြဲ အသံဖုိင္ေတြကုိ လူအမ်ား နာယူလို႔ ရေအာင္ တင္ထားၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာ ဒီအေၾကာင္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စာေတြ အမ်ားၾကီးေရးျပဖို႔ အစီစဥ္ မရွိခဲ့ပါဘူး။ ပထမ ေဆြးေႏြးပြဲ အၿပီးမွာ ေဆာင္းပါး ၁၀ပုဒ္ေလာက္ ေရးသား ေဖာ္ျပခဲ့ၾကတာနဲ႔ပဲ လံုေလာက္ပါၿပီလို႔ ယူဆခဲ့လို႔ပါ။ ထုိေဆာင္းပါးေတြကုိ ဖတ္ၾကည့္ျခင္း အားျဖင့္ စာဖတ္သူ ပရိတ္သတ္အေနနဲ႔ေရာ တရားအလုပ္ အားထုတ္ေနသူေတြ အတြက္ပါ ဓမၼနည္းလမ္းတက် ဟုတ္ျခင္း၊ မဟုတ္ျခင္းကုိ ေ၀ဖန္ဆံုးျဖတ္ႏုိင္ၿပီလို႔ ေတြးမိပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ အမ်ားဆႏၵ အရေရာ၊ က်ေနာ္တို႔ ထပ္မံ ေမးခ်င္တာေတြ ရွိတာနဲ႔ ဒုတိယ အၾကိမ္ ေဆြးေႏြးပြဲ ျပဳလုပ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ယခုလို ေမးျမန္းေဆြးေႏြးတာေတြကုိ က်ေနာ္တုိ႔ အေနနဲ႔ပဲ လုပ္ၾကတယ္လို႔ မျမင္ေစခ်င္ပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ဆရာေတာ္ မေလးရွားကို ၾကြလာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေဆြးေႏြးၾကလို႔ ေျပာဆုိလာတဲ့ အတြက္ ေဆြးေႏြးျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ယခင္ကလည္း ဆရာေတာ္နဲ႔ အျခားေသာ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား ေဆြးေႏြးခဲ့တာ အၾကိမ္မနည္းေတာ့ပါဘူး။ သူတုိ႔ေတြကုိလည္း ဆရာေတာ္ ဘယ္လို ေျဖခဲ့တယ္ ဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔ သိၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
ပထမ ေဆြးေႏြးပြဲမွာ ပထမဆံုး ေမးတဲ့ အေၾကာင္းအရာကိုပဲ လွည့္ပတ္ေျဖၾကားလိုက္တဲ့ အျပင္ ေနာက္ပုိင္းမွာလည္း အေျဖကုိ တိတိက်က် မသိရပဲ အလားတူ အေျဖေတြပဲ ေျပာလာတဲ့ အတြက္ ေဒါသသံေတြ ပါလာရပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ အေနနဲ႔ ရဟန္းတပါးကုိ အဲလို မေျပာဆုိသင့္ဘူးဆုိတာ သိတယ္။ သို႔ေသာ္ မမွန္တာကုိ မမွန္ဘူးလို႔ ေျပာရမယ္ ဆုိတဲ့ ဗုဒၶေဟာၾကားခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ကုိ တနည္းအားျဖင့္ လိုက္နာျခင္းပဲ ျဖစ္တယ္။
ေဆြးေႏြးပြဲေတြကုိ နားဆင္ၿပီး မသိေသးတဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ သိသြားၾကတယ္။ ေ၀၀ါးေနတဲ့ သူေတြအတြက္ ပုိၿပီးရွင္းလင္းေအာင္ သိၾကတယ္။ သိၿပီးသားသူေတြ အတြက္ ပုိၿပီးေတာ့ ေလးနက္ေစခဲ့ပါတယ္။ ယခုေဆြးေႏြးပြဲ ေတြကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး တစ္ဦးတစ္ေယာက္ အတြက္ ေကာင္းက်ိဳးရသြားတယ္၊ အသိျမင္ေတြ မွန္သြားတယ္ ဆုိရင္ပဲ ျပဳလုပ္ရက်ိဳး နပ္ပါတယ္။ ပရိသတ္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိျခင္းေၾကာင့္ လူတုိင္း လက္ခံျခင္း၊ လက္မခံျခင္းကုိ မေျပာလိုပါ။ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား အားလံုးကို ျခံဳငံုသံုးသပ္ၿပီးမွ မိမိတုိ႔ ကုိယ္တုိင္ဆံုးျဖတ္တာ သင့္ေတာ္ပါတယ္။
အသံဖိုင္မ်ား နားဆင္ၿပီးေတာ့ ညီအကုိ ေမာင္ႏွမမ်ားထံကေန ေစတနာနဲ႔ အၾကံျပဳေျပာဆုိတာေတြကုိ ေတြ႕ျမင္ရပါတယ္။ စုိးရိမ္ၿပီးေတာ့ အသိေပးေျပာၾကတဲ့ ေမာင္ႏွမေတြကုိလည္း တန္ဖုိးထားပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
က်ေနာ္တုိ႔ အေနနဲ႔လည္း ဒုကၡက လြတ္ေျမာက္ဖုိ႔ တရားဓမၼေတြကုိ ေလ့လာဆည္းပူး က်င့္ၾကံေနသူေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတုိင္အတြက္ အတားအဆီးျဖစ္မယ့္ အေရးကုိ က်ေနာ္တုိ႔ အျဖစ္မခံပါဘူး။ သတိ ရွိစြာ၊ ႏွလံုးသြင္း မွန္စြာနဲ႔ပဲ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကတာပါ။
က်ေနာ္တုိ႔ ေဆြးေႏြးခဲ့တဲ့ အထဲမွာ ၀ိနည္းေတာ္နဲ႔ မသင့္ေလ်ာ္တာေတြကို ေျပာဆုိခဲ့တာေတြ ရွိပါတယ္။ အျခားစည္းကမ္းနဲ႔ ပတ္သလို႔ ေဆြးေႏြးမႈ၊ တရားနည္းလမ္းႏွင့္ ပတ္သတ္လို႔ ေဆြးေႏြးမႈေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလိုေျပာလို႔ အျပစ္ျဖစ္၊ မျဖစ္ကုိ ဆရာေတာ္ေရးသား ေျဖၾကားေပးထားတဲ့ ေဆာင္းပါးမွာလည္း ဖတ္ႏုိင္ပါတယ္။
ထုိ႔အျပင္ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီး ေရးသားေတာ္မူခဲ့ေသာ ဓမၼဒီပနီ က်မ္းမွာ ေအာက္ပါအတုိင္း ေရးထားပါတယ္။
ယခုအခါ ဗုဒၶဘာသာ သာသနာမွာလည္း လူ ၀ိနည္းတတ္ေပါမ်ား၍ ၀ိနည္းတရားႏွင့္ မညီေသာ ရဟန္းတုိ႔ကုိ ပုိးစုိးပက္စက္ ဆုိရက္ ေျပာရက္သူမ်ား ေပါမ်ားလွ်င္ သာသနာေတာ္မွာ ေကာင္းဖုိ႔ရာျဖစ္၏။
လူတို႔က ၀ိနည္းကုိ သိ၍ ၀ိနည္းရွိတုိင္း ညီညြတ္ေအာင္ မက်င့္ေသာ ရဟန္းကုိ အလွဴ လွဴဒါန္းသူ ကုိးကြယ္သူမရွိဘဲ ေနခဲ့မူကား သာသနာေတာ္၌ အလြန္ေကာင္းဖုိ႔ရာ ျဖစ္၏။ ပစၥည္းေလးပါးတုိ႔ျဖင့္ အားေပးခ်ီးေျမွာက္ ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းျခင္းကုိ ျပဳၾကမူကား အဘယ္အခါမွ သာသနာေတာ္ ထင္ေပၚႀကီးရင့္ ဂုဏ္သီးရင့္၍ ထြန္းတင့္ ေကင္းစားႏုိင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ။
အခ်ိဳ႕ေသာ သူတုိ႔က လူမ်ား၀ိနည္းတရားေတာ္ကုိ မသင္ေကာင္းဟူ၍ ေျပာဆုိၾက၏။ ထုိသူတုိ႔သည္ တရားေတာ္ကုိ တားဆီးပိတ္ပင္ရာ ေရာက္၏။ ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါသည္း ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါးအား ၀ိနည္းတရားေတာ္ကုိ သင္ၾကားျခင္းေၾကာင့္ အဘယ္အက်ိဳးရွိအံ့နည္း စသည္ျဖင့္ ေျပာဆုိျငားအံ့၊ ပါစိတ္အာပတ္သင့္၏။ လူသာမေဏတုိ႔အား ေျပာဆုိျငားအံ့၊ ဒုကၠဋိအာပတ္သင့္၏။ ဤသုိ႔ႀကီးေလးေသာ အျပစ္ရွိ၏။
ေညာင္တုန္းၿမိဳ႕ ေရႊဟသၤာေတာရတုိက္ ပထမ စံေက်ာင္းဆရာေတာ္ႀကီးက ေအာက္ပါအတုိင္း မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။
အခ်ိဳ႕ေသာ သူတုိ႔က ၀ိနည္းတတ္လွ်င္ ရဟန္းေတာ္မ်ား မအပ္မရာေသာ အမႈကုိ ျပဳလုပ္သည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ခဲ့ေသာ္ ကဲ့ရဲ႕မိတတ္၍ အျပစ္ရွိမည္ကုိ ေၾကာက္ရသည္ဟူ၍ ေျပာေလ့ရွိ၏။
ထုိစကားမ်ား၏ မေကာင္းမႈကုိ ၾကပ္ၾကပ္ကဲ့ရဲ႕မွသာလွ်င္ မေကာင္းမႈျပဳ၀ံ့သူ နည္းပါးေပလိမ့္မည္။ မေကာင္းသူ ျပဳ၀ံ့သူနည္းပါးပါမွ ဤသာသနာေတာ္ႀကီးသည္ ေန၀န္း၊ လ၀န္းပမာ လြန္စြာ ထြန္းေတာက္ေပလိ့မ္မည္။
အက်ဥ္းအားျဖင့္ (၂၂၇)သြယ္၊ အက်ယ္အားျဖင့္ ကုေဋကုိးေထာင္ တစ္ရာရွစ္ဆယ့္ငါးသန္း သံုးေသာင္းေျခာက္ေထာင္ေသာ သိကၡာပုဒ္တုိ႔မွာ ျမတ္စြာဘုရား သေဘာ အလိုအေလွ်ာက္ အေၾကာင္းမဲ့ ပညတ္အပ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ဟူ၍ မရွိေခ်။
အလိုနည္းေသာ ရဟန္းႏွင့္ လိမၼာေသာ ဒါယကာ ဒါယိကာမတုိ႔က ကဲ့ရဲ႕ေသာေၾကာင့္သာ ပညတ္ရေလသည္။ ယခုကာလ အခ်ိဳ႕ေသာ ဒါယကာ- ဒါယိကာမတုိ႔ကဲ့သုိ႔ မကဲ့ရဲ႕ဘဲေနၾကလွ်င္ သိကၡာပုဒ္ဟူ၍ တစ္ခုမွ် ရွိေတာ့မည္ မဟုတ္။ သိကၡာပုဒ္ဟူ၍ မရွိကလည္း ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာဟူ၍ ရွိေတာ့မည္ မဟုတ္ေခ်။
မေကာင္းမႈကုိ ကဲ့ရဲ႕ေသာ သူတုိ႔မွာ အလိုနည္းေသာ သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔သာ ျဖစ္ေပ၏။ အၾကင္ရဟန္းတုိ႔သည္ အလိုနည္း ပါးၾကကုန္၏။ ထုိရဟန္းတုိ႔သည္ ကဲ့ရဲ႕ၾကကုန္၏။ ရႈတ္ခ်ၾကကုန္၏ဟု ၀ိနည္း ပါဠိေတာ္၌ သိကၡာပုဒ္တုိင္း၌ လာရွိ၏။
သာသနာေတာ္ကုိ အဟုတ္တကယ္ ေကာင္းေစလိုပါက လူရွိသမွ်၀ိနည္းကုိ တတ္ေျမာက္ေအာင္ သင္ၾကားၿပီးလွ်င္ ၀ိနည္းႏွင့္ မညီေသာ ရဟန္းေတာ္ ဟူသမွ်တုိ႔ကုိ ကဲ့ရဲ႕ၾကလ်က္ ၀ိနည္းႏွင့္အညီ က်င့္ေသာ ရဟန္းေတာ္တုိ႔ကုိ ေရြးခ်ယ္၍ ကုိးကြယ္ ဆည္းကပ္ၾကမွသာလွ်င္ ဤသာသနာေတာ္ႀကီးသည္ ေနလပမာ လြန္စြာ ထြန္းလင္းေပလိမ့္မည္။
မိမိတုိ႔ကုိယ္တုိင္က ၀ိနည္းမတတ္ခဲ့၍ ရွိလွ်င္ ဤရဟန္းကား ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္ႏွင့္ အညီ က်င့္ၾကံေနထုိင္ေသာ ရဟန္းတည္း၊ ဤရဟန္းကား ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္ႏွင့္ အညီ က်င့္ၾကံေနထုိင္ေသာ ရဟန္းမဟုတ္ဟု ခြဲျခား၍ သိႏုိင္ေတာ့မည္ မဟုတ္သျဖင့္ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ႏွင့္ မညီေသာ ရဟန္းမ်ားကုိပင္ ရဟန္းေကာင္း ရဟန္းျမတ္အထင္ႏွင့္ အားေပးခ်ီးေျမွာက္ျခင္းျပဳမိက အရွင္မရွိေသာ ရဟန္းအား အားေပးခ်ီးေျမွာက္မႈ အလဇၹီပဂၢဟာ၌သာ တည္၍ ျမတ္စြာဘုရား သာသနာေတာ္၌ အရွက္မရွိ အလဇၹီ ပုဂၢိဳလ္ေတြသာ ေျမာက္ျမား အားရွိခဲ့ရာ၏။ ထုိသုိ႔ျဖစ္က ဤသာသနာ ေတာ္ႀကီးသည္ ဘယ္အခါမွ ေကာင္းေတာ့မည္ မဟုတ္ေခ်။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ၀ိနည္းတရားေတာ္ႏွင့္ တကြ သုတ္၊ အဘိဓမၼာ တရားတုိ႔ကုိ စြမ္းအားရွိသမွ် ထြန္းလင္းျပန္႔ပြားေအာင္ အားထုတ္ၾကကုန္ရာ၏။
ထုိ၀ိနည္းတရားေတာ္တည္မွ သာသနာေတာ္ အရွည္တည္တံ့ႏုိင္မည္ ၀ိနည္းတရားေတာ္ ပြင့္လင္းမွ သာသနာေတာ္ အရွည္ပြင့္လင္း ေတာက္ပႏုိင္မည္။ ၀ိနည္းတရားေတာ္ ကြယ္ေပ်ာက္က သာသနာေတာ္ ကြယ္ေပ်ာက္ေပလိမ့္မည္။
အထက္ပါ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ဆံုးမၾသ၀ါဒမ်ားသည္ ဘုရားေဟာ ပါဠိေတာ္မ်ားကုိ ကုိးကား၍ ေရးသား မိန္႔ဆုိခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ထုိသို႔ ဆုိရလွ်င္ က်ေနာ္တုိ႔ ေဆြးေႏြးေ၀ဖန္ခဲ့ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ အျပဳအမူကုိ နားလည္လက္ခံ ႏုိင္ၾကမယ္လို႔ ယံုၾကည္မိပါတယ္။
ေနာက္ဆံုး အေနျဖင့္ သတိေပးပါရေစ… လက္ခံျခင္း၊ လက္မခံျခင္းဆုိတာ မိမိတုိ႔ ကုိယ္ပုိင္ ဉာဏ္အရ ဆံုးျဖတ္ၾကတာ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အျငင္းမပြားၾကဖုိ႔ ေမတၱာရပ္ခံလိုပါတယ္။ လိုအပ္ခ်က္ရွိပါက ေဆြးေႏြးအၾကံျပဳႏုိင္ပါတယ္။
တရားစစ္ တရားမွန္ျဖင့္ ခ်မ္းသာႏုိင္ၾကပါေစ…
Subscribe to:
Posts (Atom)